شیرین

سلام.میخوام در مورد فیلمی مطلب بنویسم از عباس کیارستمی با عنوان شیرین.این فیلم رو کیارستمی 2سال پیش در ایران ساخت.اما متاسفانه اجازه اکران پیدا نکرد.فیلمی فوق العاده که به قول امیدروحانی(منتقد)اگر در ایران اکران بشه صندلی های سالن منهدم خواهند شد.خوشبختانه پس از چند سال بالاخره اکران فیلم در تهران و در چند سالن محدود مدتی است شروع شده و منتظران فیلم میتونند اون رو روی پرده عریض سینما ببینند.البته خود من و با توجه به نا امیدی از اکران سال گذشته فیلمو روی دی وی دی دیدم.درمورد داستانشم میشه گفت که بازتاب و واکنش بازیگران زن سینمای ایران در سالن سینما به هنگام دیدن فیلم(خسرو و شیرین)که فقط ما صدای فیلمی که در آن سینما در حال پخش هستش رو میشنویم و فقط عکس العمل بازیگران رو می بینیم مثل گاز گرفتن لب-گریه کردن-لبخندزدن-بازی کردت با روسری و... از نکات جالب این فیلم میشه به حضور دهها بازیگر زن مثل هدیه تهرانی-نیکی کریمی-گلشیفته و شقایق فراهانی-نیوشا ضیغمی-زنده یاد حمیده خیرآبادی-فاطمه گودرزی-ترانه علیدوستی-پگاه آهنگرانی-گوهر خیراندیش-مریلا زارعی و.... و همچنین جالبتر حضور ستاره اسکاری فرانسه ژولیت بینوش که اون هم با روسری همراه دیگران به تماشای فیلم نشسته است.و نکته دیگه اینکه من خودم خیلی دوست داشتم فیلم (خسرو و شیرین) پخش شده در سالن رو میدیدم چون هم با توجه به ایرانی بودنش و هم با صدای دوبلورهای مورد علاقه من مثل خسرو خسروشاهی-مرحوم مقبلی-خانم شکوفنده که شیفته صداشونم و برام یادآور آثار ناب سینمایی اند.اما اگه زرنگ باشی میتونی عین یه برنامه که از رادیو پخش میشه داستان خسرو و شیرین رو گوش کنی و بفهمیش.صداهایی از رودخانه یا شیحه اسبان در فیلم و واکنش بازیگران که به واقع خود خوشان را دارند بازی میکنند معرکه است.جدی برام جالب بود همیشه بازتاب فیلم دیدن دیگران رو ببینم اما توسالن سینما که نمیشه ، شاید به پر رویی متهم بشی یا حتی ممکنه فیلم رو از دست بدی اما حالا با خیال راحت میتونی نگاه کنی.ایکاش بازیگران مرد رو هم میتونستیم در فیلم داشته باشیم و رفتار اونا رو موقع فیلم دیدن ببینیم البته شایدم نظر کیارستمی براین بوده که واکنش خانمها رو فقط داشته باشه چون بنظر حرکات اونا موقع فیلم دیدن جالبتر و برا بینندگان موثر تر بوده. بهر حال (شیرین)فیلمی ست که پس از سالها از کیا رستمی در ایران ساخته شده و الانم در حال اکرانه و خوشحالم که جمع بیشتری این فیلم رو می بینند و مطمئنا بعد از دیدن دوست دارند که نسخه ای از اون رو داشته باشند. و حتما با توجه به اکران محدود فروش قابل قبولی خواهد داشت.من نیز دیدن این فیلم رو به شما توصیه میکنم.. موفق باشید.




قرار نیست طوری زندگی کنم که دنیا دوست دارد وقرار نیست دنیا هم طوری بچرخد که من دوست دارم.